zondag 27 oktober 2013

Wat medicijnen met je kunnen doen.

Niemand heeft door wat een medicijn met je kan doen tot je er zelf ook moet nemen. Sommige noemen anderen dik, dat slaat al nergens op. Maar wie weet is ze zo verdikt door haar medicijnen. Of de ene is juist heel mager, en dan ga je meteen denken dat ze anorexia heeft. Maar ook zij kan zo mager zijn door medicijnen. Zo kan ik nog even doorgaan, je kan zoveel bijwerkingen hebben door medicijnen.
Ikzelf maak ze nu ook nog mee. Ik moest maanden lang Redomex elke dag innemen, en ik ben zo'n 20 kg verdikt. Ik had hele grote eetbuien, en de medicijn zelf deed me ook verdikken. Je hebt geen idee hoe lelijk ik me nu voel. Door dat ik altijd van gewicht verander heb ik heel veel striemen gekregen, die maar niet weggaan. Kan ik geen nieuwe kleren kopen want de ene maand zal ik een andere maat hebben dan de andere maand. Redomex hielp niet zo veel bij me, ik verdikte er vooral door. Ik begon dus in oktober met een nieuw medicijn. En ik voel me zo'n stuk ouder. Ik heb overal pijn, ik eet amper nog wat, zit meteen vol, ben elke dag heel erg misselijk, heb het opeens heel erg warm, stemwisselingen en slaapproblemen, droge mond, ogen die ook droog worden, rare menstruatie etc. Zo kan ik nog even doorgaan, ja het helpt me wel met men PDS maar ik heb dan wel zoveel problemen bij. Er zijn natuurlijk altijd ergere dingen, dat weet ik. Maar het is echt niet leuk, geloof me.
Ik vind dat er hier ook niet veel over wordt gepraat, en ik denk dat dit wel meer moet gedaan worden. Er is altijd nieuwe technologie, nieuwe laptops, nieuwe smartphones etc. Maar waarom is het zo traag voor nieuwe medicijnen en het behandelen van ziektes? Ik denk dat dat belangerijker is, dat hebben we echt nodig.

Still here if you need me

xx

4 opmerkingen: